PŮVOD WELLNESS

12.04.2011 15:06

Již v staré Indii se upevňovalo zdraví pomocí jógy, v starém Egyptě se Egypťanky starali o svou krásu nejen pomocí oslího mléka, ale i různými druhy kosmetických výrobků. Ani staří Řekové nezůstávali pozadu, kultura těla zde byla jednou z nejdůležitějších. V dnešních hotelích, které si do názvu dávají hrdě "Wellness", by se cítili jako doma. Dnešní boom různé příčiny, které zkoumají sociologové i ekonomové na celém světě. O krásu a zdraví se začínají starat všechny vrstvy obyvatelstva a co je důležité - mladí, střední generace i senioři. Mladí chtějí zážitky, jejich rodiče úlevu od následků hektického života, prarodiče zase chtějí tak trochu zastavit čas.
V 90. letech minulého století si rakouští hoteliéři, kteří právě rozjížděli wellness podnikání začali uvědomovat, že mají sice plné hotely vybaveny moderním fitness zařízením a krásným bazénem, ale hosté se k nim nevracejí. Nechali si odbornou firmou udělat mezi klientelou průzkum a výsledek jejich velmi překvapil: hosté se nevraceli, protože v hotelech a penzionech, které deklarovaly, že jsou "wellness," se tak necítili. Někteří uvedli, že se cítili podvedeni. Bylo proto nutné začít od začátku, nejprve si museli majitelé uvědomit, o co vlastně v tomto stylu jde, a pak to museli prodat i svým zaměstnancům. Vyplatilo se, téměř po 15 letech je wellness produkt v rakouském hotelnictví stále ten nejúspěšnější.